اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
رییس سازمان محیط زیست امروز در حاشیه بازدید از سازمان انتقال خون، پاسخ انتقادات به مخالفتش با بنزین پتروشیمی ها را داد.
 
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در چند ماه گذشته و پس از مخالفت سازمان محیط زیست با تولید بنزین پتروشیمی ها، مدیران دولت گذشته این سازمان و مدیران آن را به طرفداری از واردات بنزین و مخالفت با تولید بنزین متهم کردند. هرچند که در مخالفت‌ها، شائبه های دیگری هم مطرح شد.

امروز معصومه ابتکار ضمن رد اظهاراتی مبنی بر اینکه وی مخالف تولید بنزین در داخل کشور است، گفت: ما به نتیجه کار نگاه می‌کنیم، اگر تولید بنزین در داخل کشور به قیمت بیماری مردم تمام شود، قبول نخواهیم کرد و تاکید داریم که تا زمانی که آمادگی تولید بنزین با کیفیت نداشته باشیم، مجبور به واردات هستیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما به دنبال تهیه بنزین استاندارد و مورد تایید بودیم که نتیجه حاصل شده از این کار این بود که کیفیت هوای تهران بهبود پیدا کرده است. در حال حاضر مشکل آلودگی هوا ناشی از سوخت فسیلی نداریم و آلودگی که وجود دارد به دلیل گرد و خاک هوا است، در این خصوص بسیاری از افراد که بیماری‌های حاد ناشی از آلودگی هوا داشتند، عنوان کردند که هوای تهران امروز قابل استنشاق شده است.

او در بخشی از سخنانش با تاکید بر اینکه آثار آلودگی هوا در سلول‌های خون کاملا شناخته شده است، گفت: در شهرهایی که آلودگی هوا وجود دارد، عوارض سکته‌های قلبی و مغزی بیشتر از سایر مناطق دیده می‌شود. همانطور که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است از هر هفت مرگ، یک مرگ به دلیل آلودگی هوا است.

ابتکار بنزن را یکی از عوامل اصلی ایجاد سرطان‌ها به ویژه سرطان خون عنوان کرد و گفت: امروز این آلاینده حذف شده است، البته میزان آن به صفر نمی‌رسد ولی میزان بنزن در سوخت مصرفی امروز در حد استاندارد یعنی زیر یک درصد است که مضرات آن را به حداقل می‌رساند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر کیفیت هوای تهران نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است که در این امر دولت و وزارت نفت سهم زیادی داشتند. 4 شهر تهران، کرج، اراک، تبریز از بنزین یورو 4 استفاده می‌کنند و تا ایان آذرماه سال جاری نیز همه کلان‌شهرها از سوخت بنزین یورو 4 استفاده خواهند کرد.

او گفت: در چند روز گذشته لایحه هوای پاک را تصویب کردیم. برای اینکه خون سالم داشته باشیم، باید اقدامات زیادی انجام دهیم و همیاران انتقال خون باید با همیاران محیط زیست همراه شوند. اگر آب و خاک سالم داشته باشیم، نهایتا سلول‌ها سلامت خواهند بود. دولت در زمینه آلاینده‌های شیمیایی باید به صورت جدی موضوعاتی را پیگیری کند که مشارکت و همکاری مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و متخصصان نیز تاثیر زیادی در این امر خواهد داشت.

ابتکار گفت: اگر سبک زندگی تغییر نکند، هزینه‌های سلامت را به ما تحمیل می‌کند. اهداکنندگان خون انسان‌های عمل‌گرا و متعهدی هستند که حس بشردوستی بالایی دارند. این افراد اگر با مسائل محیط زیست آشنا شوند و شیوه زندگی خود را اصلاح کنند باعث کاهش آلودگی‌ها خواهند شد.

تفکیک جنسیتی راه‌حل مدیریت منابع انسانی نیست

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه زنان باید فرصت برابر در محیط‌های شغلی داشته باشند، گفت: تفکیک جنسیتی راه‌حل مناسبی برای حل معضلات اجتماعی و مدیریت منابع انسانی نیست.

معصومه ابتکار درباره مصوبه داخلی معاونان شهرداری تهران مبنی بر جداسازی محل کار مردان و زنان در ادارات، به ایسنا گفت: از جزییات این موضوع در شهرداری اطلاع زیادی ندارم اما به طور کلی راه‌حل مدیریت نقش زنان و مردان را تفکیک نمی‌دانم و فکر نمی‌کنم تفکیک زنان و مردان در محیط‌های مختلف شغلی و تحصیلی راه‌حل اساسی برای رفع معضلات اجتماعی و مدیریت منابع انسانی باشد.

او گفت: برای مدیریت منابع انسانی، ارتقای آگاهی و فرهنگسازی برای تفهیم نقش زنان و مردان و جایگاه هرکدام، نتیجه بهتری خواهد داشت.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه باید به زنان و مردان فرصت انتخاب مشاغل براساس علاقه خود را بدهیم، گفت: با این کار بسیاری از مناسباتی که در برخی ادارات و دستگاه‌ها ممکن است اتفاق بیفتد را می‌توانیم کاهش دهیم.

ابتکار با تاکید بر اینکه به تفکیک جنسیتی در کلیت موضوع اعتقادی ندارم، گفت: تفکیک جنسیتی تفکری است که به نظر من راه‌حل دقیقی نیست. در بسیاری از موارد زنان و مردان در کنار هم و در فضای سالم مشغول کار هستند و حتی در بسیاری از فضاهای شغلی خانم‌ها مدیریت می‌کنند. بنابراین لازمه محیط شغلی این است که زنان فرصت برابر برای حضور داشته باشند.

شنبه 11 مرداد 1393 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 24 مرداد 1393برچسب:ابتکار - پتروشیمی - بنزن - سازمان محیط زیست - بنزین - تفکیک جنسیتی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.